Kreativitet

Idag har vi gjort egna instrument i skolan. Vi gjorde bland annat en trumma och våran lärare för dagen ville få oss att tänka utöver det vanliga och bli så kreativa vi bara kunde. Vi gjorde två instruement till, sen fick vi även hitta på eget om vi ville och hann. Kreativiteten kom fram som bäst när jag målade min trumma, jag skall visa bild nån dag snart, så skall ni få se! Men något tänkvärt från dagen: Kreativiteten är som störst hos barn, det som stoppar kreativiteten och gör den mindre är omgivnignen, vuxna som säger att "dom inte får" och "det är fel". Ta ett steg tillbaka när ett barn har gjort något som är fel och fråga istället varför dom har gjort som dom gjort. Kreativitet skall inte hämmas. Den skall uppmuntras!

Idag har jag vart kreativ och gjort ett eget instrument!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0