Drama-saga

Håller på och skriver min första drama-saga. Lägger upp den här när jag är klar med den. Drama-saga är när man berättar en saga för barnen, fast istället för en bok eller dylikt så är man själv utklädd, eller använder ett gosedjur, handdocka eller det som passar bäst in i sagan. Detta är frå nen av våra drama lektioner i SkaVe, med underbara Ann-Marie Webster. En annan viktig del är att man engagerar barnen i sagan, dom skall känna sig delaktiga. Ha med lite lekar, sånger, känsleövningar i sagan också som bryter det hela och håller uppe barns intresse för vad som händer. Min saga som kommer komma upp (någon gång) ger er nog en klarare mening med vad jag menar. Testade den med några av barnen på min VFU och det var jätte uppskattad, vilket var väldigt roligt att få uppleva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0